SHL инструменти
Оценка на когнитивните способности
Оценка на когнитивните способности
Способността за решаване на сложни проблеми, вземане на решения и използване на здрав разум са сред най-критичните компетенции, очаквани от служителите в днешно време.
Тестове на SHL – Verify
Тестовете за когнитивни способности на SHL съдържат въпроси с множество възможности за отговор, или т. нар. “multiple-choice” тестове. Те измерват различни умствени способности – способност за индуктивно и числово разсъждаване, способност за разсъждение и способност за четене с разбиране. Някои оценки на тези тестове измерват различни способности (например вербални, числени), докато други измерват комбинация от способности, за да осигурят мярка за общите умствени способности.
Оценката на способността за дедуктивно разсъждение е предназначена да измерва умението да се правят логически заключения въз основа на предоставената информация, да се идентифицират силните и слабите страни на аргументите и да се завършват сценарии, използващи непълна информация. Тя посочва как даден индивид ще се представи, когато трябва да разработи решения от дадена информация, както и да направи логични заключения от предоставените данни. Тази форма на разсъждение обикновено се изисква в подкрепа на работата и вземането на решения в много различни позиции в организациите.
Тестът за индуктивно разсъждение на SHL измерва способността на кандидата да прави изводи от, както и да разбира връзките между различни понятия. Тази задача изсисква разчитане на шаблона(ите) в набор от изображения и идентифициране на правилното следващо изображение от дадените опции. Примерните задачи за работни места, които може да изискват индуктивни разсъждения, включват, но не са ограничени до, работа с нови концепции и подходи, отговаряне на въпроси като „защо“ и „как“ и разрешаване на сложни двусмислени проблеми.
Оценката на способността за числови разсъждения на SHL измерва способността на кандидата да взема правилни решения или изводи от числови или статистически данни. Тестът измерва способността за работа с цифрови данни в реалистичния контекст на работното място. Тази задача включва използване на цифрова информация и умения за решаване на проблеми, свързани със създаване на диаграми, графики и попълване на електронни таблици.